Gezondheidsbeleid

Het GO! voert een uitdovend beleid inzake suikerhoudende dranken en tussendoortjes en verbiedt energiedranken op school.

Tussendoortjes

Wel Niet
(Granen)koekjes Koeken met chocolade (Mars, Twix, …)
Fruit Snoep
Groenten Chips

Koekjes in een herbruikbaar doosjes (genaamtekend) aub, geen individuele verpakkingen.

Op donderdag vragen wij om enkel water/fruit/groenten in de boekentas te steken.

Dranken

Wel Niet
Water (in een fles/drinkbus) Blikjes
Frisdranken en light frisdranken
Melk Energie- en sportdranken
Gezoet fruitsap

Alle leerlingen kunnen steeds gratis water drinken op school!

Maaltijden op school

We bieden een gevarieerd en evenwichtig menu aan.
Er is keuze tussen:

• Warme maaltijd: soep, hoofdgerecht en dessert
  • Soep (met lunchpakket van thuis)
  • Enkel lunchpakket van thuis

Bij de maaltijd drinken de kinderen uitsluitend water.

Maandmenu kunt u raadplegen op onze website of op de facebookpagina.

Sport op en na school

Naast de wekelijkse lessen lichamelijke opvoeding en de zwembeurten (vanaf het 2e kleuter), wordt ook aandacht besteed aan bewegen tussendoor en in de klas!

We nemen deel aan extra sport- activiteiten tijdens de lesuren, maar ook op woensdagnamiddag.

Sommige klassen kunnen ook op andere momenten sporten na school, dit in samenwerking met MOEV en het Maerlant Atheneum. Deze klassen worden per brief op de hoogte gehouden.